Itálie 2012

Články o naší cestě po Sicílii a Kalábrii jsou publikovány na http://www.slapoty.cz/. Zde jsou pouze odkazy na tento (mimochodem skvělý) web. Nechtělo se mi to předělávat pro potřeby mého webu.

Aby článků nebylo moc, tak je v každém z nich popsáno několik dnů našeho putování. Sicílii jsou věnovány dva články, pobytu v Kalábrii jeden.

Sicílie – část I.

Odjíždíme  ze Zlivi s cílem dostat se co nejdále za Řím, abychom měli co nejkratší cestu do Palerma. Přespat hodláme v autě.

Příjezd do Palerma v odpoledních hodinách, prohlídka Palerma, večer odjezd směrem Trapani, nocleh

Sicílie – cesta do Selinunte se zastávkou ve městě duchů – Poggioreale zničeném zemětřesením. V Selinunte ubytování, prohlídka první části archeologického parku

Sicílie – část II.

Sicílie – Selinunte, prohlídka druhé části archeologického parku (Akropolis). Odjezd do Agrigenta, ubytování a podvečerní a pozdně večerní prohlídka místního archeologického parku.

Sicílie – Ráno odjezd do Syrakus, dlouhá prohlídka města, ubytování, posezení v restauraci, snaha o nafocení nasvícených památkových objetů, našli jsme pouze jeden.

Sicílie – Syrakusy – návštěva a prohlídka místního archeologického parku, problémy s počasím a množstvím turistů. Odjezd do lakality Pantalica, nepodařilo se nám najít nekropoli, z časových důvodů předčasný odjezd do městečka Biancavilla, kde máme zamluvený nocleh a sraz se Soničkou a Alfredem

Sicílie – Návštěva podhůří Etny, na cestu na vrchol nemáme čas, peníze ani fyzickou kondici. Ale ani jsme s vrcholovou turistikou nepočítali. Pak přejezd do Kalábrie.

Kalábrie

Kalábrie – Capo Vaticano, odpočinkový den, povalování se na pláži, procházka po okolí

Kalábrie – Capo Vaticano, výlet do nedalekého městečka Tropea

Kalábrie – Nejprve návštěva opuštěné vesnice Pentidattilo, která byla evakuována na pokyn civilní obrany před seismickým nebezpečím. Je ironií, že jako jedná nebyla zemětřesením postižena. Zpět do hotelu se vracíme napříč národním parkem Aspromonte

Kalábrie – Capo Vaticano, odpočinkový den, večer focení západu slunce

Kalábrie – Capo Vaticano, odpočinkový a nákupní den

Odjezd do Zlivi

Příspěvek byl publikován v rubrice Cestování se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.